FAQ
-
NOVASOLO ( Nettbutikk & Showroom )
- Hvorfor handle?
Det finnes mange gode grunner til hvorfor du burde handle hos NovaSolo.no. Under følger noen av dem.
1. Novasolo AS som er firmaet bak NovaSolo.no har over 30 års erfaring med import av møbler og interiør etter å ha drevet som grossist siden 1977.
2. Hos oss finner du unike gjenstander du ikke finner andre steder.
3. Vi importerer alle våre varer selv. Ingen fordyrende mellomledd gir lavest mulig pris.
4. Vi har 95 % av alle varer på lager og leverer lynkjapt - som regel innen 1-3 dager.
5. Vi leverer varene hjem på dør til faste lave priser.
6. Vi har visnings- og lagerlokaler under samme tak. Ønsker du å ta varene i nærmere øyesyn har du mulighet til det og kan få med deg varene hjem med en gang.
7. Du kan handle hjemmefra i fred og ro når det enn måtte passe deg - Vi stenger aldri!
Velkommen som kunde hos NovaSolo.no! - Hvordan handle?
Å handle hos oss skal være enkelt. Du finner vårt vareutvalg sortert i menyen på venstre side og du har også muligheten til å søke etter varer ved å bruke søkefeltet oppe til høyre. Kommer du over en vare du finner interessant kan du klikke "Kjøp" knappen for å legge varen i handlekurven. Ønsker du mer enn 1 stk endrer du antallet og klikker på "oppdater" knappen. Du kan så fortsette å handle for å finne flere varer eller gå til kasse. (Ordren er ikke fullført før du trykker "Bekreft ordre" helt på slutten av handleprosessen)
Har du ikke tidligere handlet hos oss velger du "Ny Kunde" etter å ha trykket på "Til Kasse". Du fyller så ut ditt navn, mobiltelefonummer, epostadresse og velger deg et passord til innlogging på våre sider. Ved senere innlogging kan du endre konto opplysninger, passord, se tidligere ordre og melde av/på nyhetsbrev.
Neste skritt i kjøpsprosessen er å velge fraktmetode:
1. Alle varer kan hentes kostnadsfritt på vårt lager i Larvik. Varene må hentes innen 14 dager fra bestillingsdato om ikke annet avtales.
2. Alle mindre varer som kan sendes som postpakke er tilgjengelig for levering over hele landet til en fast pris av 99kroner uansett antall. Varen sendes med Posten til ditt lokale postkontor eller nærmeste Post-i-butikk.
3.Vi tilbyr hjemkjøring av varer over hele landet.
Etter å ha valgt fraktalternativ, velger du ønsket betalingsmåte. Valgene du her får er:
1. Betale direkte med ditt betalingskort
Dette er det enkleste, raskeste og tryggeste alternativet. Vi benytter oss av DIBS Payment Services som er skandinavias største leverandør av internett betalingsløsninger. All informasjon formidles via en sikker forbindelse og et sikkert system som lever opp til internasjonale sikkerhetskrav. Dette garanterer deg en trygg betaling og benytter du denne betalingsformen vil vi umiddelbart registrere inn innbetaling slik at du raskere vil kunne motta varene du har bestilt.
2. Betal når du henter varene
Dette betalingsalternativet forutsetter at du har valgt å hente varene i Larvik under fraktalternativ. Vi har selvsagt kortterminal til bruk ved henting av varer, men godtar selvfølgelig også kontanter.
3. Etter å ha valgt betalingsalternativ gjenstår det kun å trykke "Bekreft ordre". Bestillingen blir da sendt oss og vi pakker, klargjør og leverer din ordre umiddelbart. Leveringstiden vil sjelden overstige 3 dager. - Vareutvalg
Hvor kan varene sees?
Vi har mesteparten av varene våre utstilt i våre visningslokaler i Larvik.
Produktinformasjon:
Vi forsøker å beskrive produktene våre i et omfang som gir deg svar på det meste du som kunden skulle lure på. Har du spørsmål utover informasjonen i produktbeskrivelsen kan du ta kontakt.
Varer som ikke er på lager:
De aller fleste varene du finner her på NovaSolo.no vil være på lager, men kommer du over en interessant vare som står oppført som "Ikke på lager" ta gjerne kontakt så skal vi gi deg et estimat på om/når varen kommer på lager igjen.
Nye produkter:
Vi fornyer og forsøker å forbedre oss hele tiden. Vi er derfor stadig på jakt etter nye, spennende varer. Om du ønsker at vi skal holde deg oppdatert på nyheter, tilbud, osv kan du registrere deg som kunde og motta vårt nyhetsbrev. Våre nyhetsbrev blir ikke sendt ut for ofte, ikke for sjeldent men akkurat passe! - Er varen på lager?
Hvis du lurer på om varen er på lager så kan du raskt kontrollere dette selv i vår nettbutikk. Når du enten holder musepeker over en vare i oversikten, eller når du går inn på varen, vil det stå om varen er på lager eller ikke.
Skulle varen stå oppført som ikke på lager må du gjerne kontakte oss om du har spørsmål om eller når varen kommer inn igjen. Vær vennlig å noter deg varenummer før du kontakter oss. Da vil vi raskere kunne hjelpe deg.
Har du tidligere sett en vare i vår nettbutikk, men du kan ikke finne den igjen, så er det mest sannsynlig grunnet at varen beklageligvis har gått ut av vårt sortiment og vi kommer ikke til å ta varen inn igjen. - Kontakt oss
Vi ønsker våre kunder velkommen til vårt visningslokale i Larvik hvor de aller fleste av våre varer til enhver tid står utstilt!
Butikknavn:
NovaSolo.no (Novasolo AS)
Adresse:
Hegdalringen 11, 3261 Larvik
Kontakt:
[+47] 33 18 46 23 / post@novasolo.no
Åpningstider:
Hverdager 10.00 - 18.00
Lørdag 10.00 - 15.00
-
FRAKT
- Kan jeg hente varene selv?
Ja! Alle varer kan hentes kostnadsfritt på vårt lager i Larvik.
For veibeskrivelse, klikk her. - Hva gjør jeg når jeg mottar varene?
Ved mottak av varer skal du kontrollere de leverte varene for å sikre at det kan gjøres innsigelser eller reklamasjon overfor leverandøren dersom det er feil eller mangler ved leveransen. Dette er viktig da vi som forsender har en 7 dagers frist for å reklamere på eks. skade på din forsendelse ovenfor transportøren.
Umiddelbart ved mottak bør det foretas en kontroll mot pakkseddelen av at:
1. Varene skal til personen/adressen
2. Det er riktig type varer
3. Kvantum/antall varer er korrekt
4. Det ikke er åpenbart betydelige skader på emballasje. (Er dette tilfelle anbefaler vi å umiddelbart dokumentere skaden ved eksempelvis å ta bilder av forsendelsen med din mobiltelefon før den blir flyttet videre etter levering.)
Åpenbare uoverensstemmelser når det gjelder for eksempel kvantum og levering, må umiddelbart påpekes overfor den som leverer varen (Bring). Den dokumentasjon som mottas ved varemottaket, og kontrollene som gjennomføres, skal danne grunnlag for senere oppfølging av faktura fra leverandøren.
NB! Vær varsom med emballasje under åpning og ved montering. Skulle det være skader på varen, eller om varen skal returneres av andre årsaker er det ønskelig at denne blir returnert oss i originalemballasje.
- Hvem leverer varene til meg?
Vi benytter Bring på våre leveranser til sluttkunde. I noen tilfeller vil lokale utkjøringer bli utført av NovaSolo.
Til informasjon:
Når varen er sendt fra vårt lager er det Bring som har overtatt ansvaret for din forsendelse. Du vil på e-post ha mottatt et sporingsnummer for forsendelsen, og vil med dette kunne se hvor den befinner seg, og anslått mottaksdato. Har du spørsmål angående din forsendelse som er i transport ber vi deg kontakte Bring direkte for spørsmål vedrørende dette. Kontaktnummer til kundeservice på Bring er: 04045 / Fra utlandet: (+47) 21 31 62 34 - Hvor lang tid tar leveringen?
0-5 dager! Vi leverer hurtig og du vil som regel motta varene dine innen en uke. Lokale leveringer kan i noen tilfeller bli utført allerede samme dag som vi mottar din bestilling, mens leveringer til Nord-Norge og andre områder hvor Bring har begrenset utkjøring kan overstige en uke.
- Hvor mye koster frakt til meg?
Vi leverer hjem på dør til faste priser uansett vekt og mengde. Det vil si at prisene nedenfor gjelder pr bestilling og ikke pr vare. Varene leveres med Bring (lokallevering kan skje med egen NovaSolo transport) og du blir kontaktet av transportøren for å avtale leveringstidspunkt. Varene leveres på pall til nærmeste inngangsdør på bakkenivå. Dette forutsetter bilvei helt frem til inngangdøren med fremkommelighet for lastebil.
Varene leveres i utgangspunktet på dagtid mellom 08-16. Kveldslevering er tilgjengelig i noen områder. Om levering på kvelden er et krav anbefaler vi å på forhånd ta kontakt for å undersøke mulighetene for dette.
Postnummer 0000-1499, 1900-2099, 3000-3499 og 3700-3999
499 kroner
Postnummer 1500-1899
599 kroner
Postnummer 2100-2999, 3500-3699 og 4400-4999
699 kroner
Postnummer 4000-4399, 5000-7999
899 kroner
Postnummer 8000-9099
1999 kroner
Postnummer 9100-9999
2499 kroner
Fraktalternativene genereres automatisk i løpet av kjøpsprosessen basert på varetype og ditt postnummer.
-
BETALING
- Hvilke betalingsalternativer har jeg?
Følgende betalingsalternativer er tilgjengelige når du handler hos oss:
1. Betale direkte med ditt betalingskort. Vi benytter oss av DIBS Payment Services som er skandinavias største leverandør av internett betalingsløsninger. All informasjon formidles via en sikker forbindelse og et sikkert system som lever opp til internasjonale sikkerhetskrav. Dette garanterer deg en trygg betaling.
2. Betal med faktura. I selve butikken kan du alltid kjenne og klemme på varen før du betaler. Det synes vi er fint. Da er du nemlig alltid sikker på at du betaler for det du faktisk vil ha. Til forskjell fra andre betalingsmåter på Internett fungerer Klarna faktura akkurat på denne måten – varen først, betalingen etterpå. Dette alternativet forutsetter en kjapp og automatisk kredittvurdering som krever at du oppgir navn, adresse, telefonnummer og personnummer. Fakturaen har 14 dagers betalingstid, men du kan også velge å delbetale varen. Hvis du vil delbetale, betaler du bare inn et lavere beløp, men minst det beløpet som du finner ved feltet "Betal minst" på fakturaen.
PS: Merk at ved kjøp på faktura/delbetaling MÅ varene leveres til folkeregistrert adresse.
3. Delbetaling. Vi tilbyr nå delbetaling i samarbeid med Klarna.no. Av og til er det godt å kunne betale i sitt eget tempo. Derfor kan du som velger delbetalingsalternativet – Klarna konto – selv velge hvor mye du vil betale hver måned. En annen fordel er at du får samlet alle kjøp hos Klarna på én konto. Det betyr én eneste faktura, uansett antall kjøp.
PS: Merk at ved kjøp på faktura/delbetaling MÅ varene leveres til folkeregistrert adresse.
- Betaling med Klarna ble ikke gjenomført?
Når du prøver å handle med faktura eller delbetaling hos Klarna er en vurdering foretatt for å avgjøre om du kan handle for valgt beløp.
Kredittvurderingen baseres på følgende tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos Klarna, beløpet du ønsker å handle for og ekstern informasjon som blir innhentet fra et kredittopplysningsselskap. Det er altså en kombinasjon av flere ulike fakturorer som avgjør om et kjøp går igjennom eller ikke.
Dersom kjøpet ikke er godkjent med faktura eller delbetaling, kan du selvsagt fullføre kjøpet med kortbetaling i stedet.
Har du spørsmål om hvorfor betalingen ikke ble godkjent av Klarna må dette tas direkte med Klarna. Vi står ikke ansvarlig for, eller har noen kontroll over Klarnas prosedyrer eller betaling via Klarna.
Kontaktinformasjon til Klarna finner du her. - Betaling med VISA/MASTERCARD ble ikke gjennomført?
Vennligst kontroller at det er tilstrekkelig dekning på konto til betalingskortet du ønsker å benytte. Som oftest er årsaken til at betalingen ikke blir godkjent nettopp dette.
Har du dekning på konto men betalingen fremdeles ikke lar seg gjennomføre kan du også undersøke om du har en øvre grense tilknyttet ditt kort for uttak eller betaling. Dette kan du som oftest kontrollere i din nettbank eller ved å ta kontakt direkte med din bank.
Skulle du fremdeles oppleve problemer med betalingen eller feilmeldinger ber vi deg vennligst ta kontakt direkte med din bank.
-
REKLAMASJON
- Jeg angrer på kjøpet. Hva gjør jeg?
Informasjon om angrerett
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.
Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.
Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:
Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).
Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).
Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).
Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?
Kontakt oss på 33 18 46 23 og be om at hele/deler av ordren slettes. Dersom vi bekrefter at ordren er slettet/endret har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.
Hvordan angrer jeg etter ordren er mottatt?
Du vil ha mottatt en mail fra oss i forbindelse med din ordre som inneholder angrerettskjema. Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte** som er benyttet.
** Betalingsmåte
Kontant ved henting------Overføres til ønsket bankkontonr.
MasterCard & VISA--------Tilbakeføres til kontokortholders konto
Klarna faktura---------------Krediteringen utstedes til Klarna
Gavekort----------------------Gavekortet krediteres. Verdien tilbakeføres til opprinnelig gavekort
Betalingsutsettelse--------Krediteres kunde sin reskontro
- Varen er mangelfull!
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid, gi NovaSolo.no melding om at du vil påberope deg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Fra tid til annen vil det kunne forekomme en mangel eller en feilsending. Men vår erfaring tilsier at ofte finnes det noen enkle svar på en evt. manglende del. Her følger en liste over typiske spørsmål på mangler og svar på disse.
1. Jeg har mottatt en spisesofa/spisestol/lenestol e.l, og finner ikke bena til varen!
SVAR: Under sofaen/stolen/lenestolen vil du finne et rom under en glidelås eller borrelås. Her vil du finne bena til møbelet.
2. Jeg har mottatt hagemøbler og det mangler noen puter!
SVAR: Som oftest vil noen av putene ligge under/inni selve hagemøbelet. Det være seg stol, sofa eller salong.
3. Jeg har bestillt 2 barstoler men kun mottatt 1 eske!
SVAR: Som oftest vil barstoler pakkes i par i samme eske. Åpne emballasjen og se etter at det faktisk finnes 2 barstoler i esken. Skulle det mot formodning kun være 1 barstol i esken så vennligst kontakt oss.
4. Jeg har mottatt en vare som ser ut til å ha vært montert/brukt!
SVAR: Med jevne mellomrom åpner vi varer for å kontrollere varen og for å ta bilder. Varen blir da satt sammen, kontrollert, tatt bilder av, demontert og pakket igjen klar for salg. Denne vare er da å regne som ny. Alle varer som har stått på utstilling vil automatisk bli merket med "utstillingsmodell" både i showroom og i nettbutikk.
Skulle du likevel oppleve en mangel ved varen vi ikke har beskrevet over, eller ha andre spørsmål vedrørende din vare så kontakt oss gjerne på telefon eller e-post. - Det er skade/skader på varen!
Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har skjulte skader eller mangler, må vi ha beskjed om dette innen 5 dager. Denne fristen MÅ overholdes da en eventuel reklamasjon i forbindelse med skader som har oppstått under frakt må fremmes til vår transportør i løpet av 7 dager etter mottak av varen. Ved skader send oss en epost til post@novasolo.no med informasjon om skaden. Alle skader må dokumenteres med bilder. Skjulte skader som først meldes oss etter fristen vil automatisk bli avvist.
-
MØBLER & INTERIØR
- Hvor finner jeg informasjon om varen?
Informasjon om varen finner du ved å klikke på produktet i vår nettbutikk. Der vil det, under "Informasjon", stå de fleste opplysninger du vil trenge. Skulle det mot formodning være noen helt spesifike mål du trenger, eller annen informasjon som ikke fremkommer i nettbutikken så kan du ta kontakt med oss på telefon eller e-post. Vær vennlig å noter deg varenummer på varen(e) du har spørsmål om hvis du kontakter oss på tlf eller e-post.
- Jeg har mottatt en vare men mangler noe!
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid, gi NovaSolo.no melding om at du vil påberope deg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Fra tid til annen vil det kunne forekomme en mangel eller en feilsending. Men vår erfaring tilsier at ofte finnes det noen enkle svar på en evt. manglende del. Her følger en liste over typiske spørsmål på mangler og svar på disse.
1. Jeg har mottatt en spisesofa/spisestol og finner ikke bena til sofaen!
SVAR: Under sofaen/stolen vil du finne et rom under en glidelås eller borrelås. Her vil du finne bena til møbelet.
2. Jeg har mottatt hagemøbler og det mangler noen puter!
SVAR: Som oftest vil noen av putene ligge under/inni selve hagemøbelet. Det være seg stol, sofa eller salong.
3. Jeg har bestillt 2 barstoler men kun mottatt 1 eske!
SVAR: Som oftest vil barstoler pakkes i par i samme eske. Åpne emballasjen og se etter at det faktisk finnes 2 barstoler i esken. Skulle det mot formodning kun være 1 barstol i esken så vennligst kontakt oss.
4. Jeg har mottatt en vare som ser ut til å ha vært montert/brukt!
SVAR: Med jevne mellomrom åpner vi varer for å kontrollere varen og for å ta bilder. Varen blir da satt sammen, kontrollert, tatt bilder av, demontert og pakket igjen klar for salg. Denne vare er da å regne som ny. Alle varer som har stått på utstilling vil automatisk bli merket med "utstillingsmodell" både i showroom og i nettbutikk. - Det er en feil på varen!
Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har skjulte skader eller mangler, må vi ha beskjed om dette innen 5 dager. Denne fristen MÅ overholdes da en eventuel reklamasjon i forbindelse med skader som har oppstått under frakt må fremmes til vår transportør i løpet av 7 dager etter mottak av varen. Ved skader send oss en epost til post@novasolo.no med informasjon om skaden. Alle skader må dokumenteres med bilder. Skjulte skader som først meldes oss etter fristen vil automatisk bli avvist.
Det vil helt klart fra tid til annen kunne forekomme feil på varer fra produsent. Imidlertidig ønsker vi å skille mellom hva som er å oppfatte som en feil i.h.t. varetype, materiale m.m. Først av alt ber vi våre kunder om å lese beskrivelsen på varen. Der vil det fremgå om vare er av en utførelse som tilsier at sprekker, skjevheter o.l. er en del av uttrykket, å forvente eller om dette da er en vare som normalt ikke vil ha noen "feil". - Hvordan vedlikeholder jeg mitt møbel?
VEDLIKEHOLD AV TRE
Hvert enkelt tre er et stykke natur, som etter felling og oppskjæring bevarer et særpreg i styrke, struktur og følsomhet lys. Derfor vil det alltid være naturlige forskjeller i treets utseende. Treet preges av kvister, som ikke er feil i treet, men en naturlig avtegning av grenens forankring i trestammen.Tenk over hvor du plasserer møblene dine i rommet. Det kan fort bli skade med for mye dagslys og sol. Varme og uttørking kan også lage sprekker i møblene.
Til behandlet tre anbefaler vi - Antikvaks
Til ubehandlet tre anbefaler vi - Danish Oil
VEDLIKEHOLD AV MALT TRE
Hvert enkelt tre er et stykke natur, som etter felling og oppskjæring bevarer et særpreg i styrke, struktur og følsomhet lys. Derfor vil det alltid være naturlige forskjeller i treets utseende. Treet preges av kvister, som ikke er feil i treet, men en naturlig avtegning av grenens forankring i trestammen. Ved malte flater vil man fremdeles trenge fuktighet for å unngå sprekker og misfarging av overflate. Ved å påføre et herdende lag vil man lettere kunne slippe skraper og andre elementer som skader flaten. Tenk over hvor du plasserer møblene dine i rommet. Det kan fort bli skade med for mye dagslys og sol. Varme og uttørking kan også lage sprekker i møblene.
Til malt tre anbefaler vi - Opalin
VEDLIKEHOLD AV SKINN
Skinn er et "levende" materiale som krever godt stell. I skinnmøbler er det et balansert forhold mellom vann, fett og fargestoffer. Blir denne balansen ødelagt, kan resultatet bli falming, overfetting og sprekker. Fett fra mat, svette og andre stoffer vil bryte ned skinnet over tid og derfor er det svært viktig at man arbeider forebyggende. Tenk over hvor du plasserer møblene dine i rommet. Det kan fort bli skade med for mye dagslys og sol. Varme og uttørking kan også lage sprekker i møblene.
Til skinn anbefaler vi - Colourlock
VEDLIKEHOLD AV IMITERT SKINN/ PVC/ PU
Imitert skinn/ PVC/ PU er produsert i ulike metoder som veving, hekling eller toving av syntetiske fibre. Vedlikehold av imitert skinn/ PVC/ PU er lignende til behandling av skinn. Man må ha et balansert forhold mellom vann, fett og fargestoffer. Blir denne balansen ødelagt, kan resultatet bli falming, overfetting og sprekker. Fett fra mat, svette og andre stoffer vil bryte ned det imiterte skinn/ PVC/ PU over tid og derfor er det svært viktig at man arbeider forebyggende. Tenk over hvor du plasserer møblene dine i rommet. Det kan fort bli skade med for mye dagslys og sol. Varme og uttørking kan også lage sprekker i møblene.
Til imitert skinn/ PVC/ PU anbefaler vi - Colourlock By-Cast PU Protector
VEDLIKEHOLD AV TEKSTILER
Selv tekstiler av meget god kvalitet blir utsatt for slitasje over tid. Denne slitasjen kan utsettes dersom tekstilene holdes rene og tilføres flekkbeskyttelse. Forebyggende vedlikehold vil minimere både flekker, slitasje og misfarging. Tekstilmøbler er ofte produsert av veving, hekling, brodering, knipling eller toving av naturlige og syntetiske stoffer.
Til tekstiler anbefaler vi - Colourlock Universal Protector og Total Clean
VEDLIKEHOLD AV KUNSTROTTING
Kunstrotting er svært enkelt å vedlikeholde. Som oftest vil mildt såpevann fjerne støv, flekker og sur nedbør. Men som ved de fleste andre produkter kan man forebygge med ekstra impregnering som gir et herdende lag og gjør det enklere for å fjerne smuss og andre partikler.
Til kunstrotting anbefaler vi ulike typer vedlikeholdsprodukter avhengig av type, se varebeskrivelser for mer info. - Bilder av møbler & interiør
OM BILDENE
Hvert enkelt bilde er tatt i vårt fotostudio under optimale lysforhold. Fargemetning og kontraster er tatt hensyn til i størst mulig grad før vi legger bildene tilgjengelig i vår nettbutikk.
Til tross for dette vil skjermen som bildene vises på kunne variere i farge og lyshet. Dette betyr at vi aldri kan garantere for fargegjengivelsen på din enhet jamført med hvordan produktfotoet fremstår her hos oss.
Ingen bilder er av 3D modeller, kun ekte foto av gjenstanden, klippet ut mot hvit bakgrunn, eller i dets naturlige miljø ved eks. hagemøbler i utemiljø.